רוצים לקנות מלגזות במחירים משתלמים במיוחד, או לקבל פרטים נוספים? התקשרו עכשיו: 072-392-3187

כללי בטיחות למלגזות

כללי בטיחות למלגזות

כללי בטיחות למלגזות

אם בעלי מפעלים, תעשיות ומחסנים היו נדרשים לבחור בכלי העבודה החשוב והמרכזי ביותר עבורם,אין ספק שמלגזות היו זוכות במקום הראשון. אין עוררין על כך שללא מלגזות תהליכי עבודה רבים היו קשים יותר, איטיים יותר ואפילו בלתי אפשריים במקרים מסוימים. הודות למלגזות ניתן כיום לפרוק,להעמיס ולשנע ממקום למקום סחורות, חומרי גלם וציוד במשקלים שונים ואף להרימם לגבהים שונים. במקום לבצע את כל הפעולות הללו באופן ידני ואיטי, מלגזות יכולות לעשות את אותה עבודה בקלות , מהירות ויעילות.


מלגזות משמשות מקומות עבודה שונים מכל ענפי המשק: חקלאות, בניין, תעשיות ביטחוניות ועוד. מלגזות נפוצות במחסנים חקלאיים, בנמלי ים ונמלי תעופה, ברשתות שיווק, במחסנים סיטונאיים ובמרכזים לוגיסטיים.
אולם ככל שגובר השימוש במלגזות, כך גם עולה המודעות לחשיבות שבשמירה על כללי בטיחות בעבודה עם מלגזות ומתקני הרמה נוספים.

לייזר גרופ:
בכל שנה מתפרסמים נתונים על תאונות עבודה שבהן היו מעורבות מלגזות, והמספרים רק עולים מדי שנה. במקרה הטוב, תאונות אלו גורמות רק לנזקים למלגזה ולפציעות קלות של נהג המלגזה. אולם במקרים הגרועים תאונות אלו גורמות גם למוות של נהג המלגזה או של עובדים אחרים שהיו בסביבתו. לכן חשוב להכיר בכך שמלגזות הן לא רק כלי עבודה אלא בראש ובראשונה כלי רכב. וכיאה לכל כלי רכב אחר, גם הנהיגה במלגזות דורשות לימוד תיאורטי ומעשי, רישוי מתאים וציות לכללי הבטיחות.


כשם שבעלי מפעלים, מחסנים ותעשיות משקיעים כסף רב ברכישת מלגזות שייעלו את תהליכי העבודה, כך עליהם גם להקדיש את מרב המאמצים ומיטב המשאבים כדי להבטיח את בטיחות בעבודה עם מלגזות . ראשית כל עליהם להקפיד לרכוש מלגזות תקינות המתאימות לאופי העבודה שלהם. דהיינו לרכוש מלגזות המסוגלות לשאת את העומסים הנדרשים במהלך העבודה במפעל כזה או אחר. העמסת משקל חורג על מלגזה שלא מתאימה לכך, יכולה לגרום בקלות רבה להתהפכות המלגזה.


שנית, עליהם לוודא שכל נהגי המלגזות שהם מעסיקים הם בעלי רישיון נהיגה ייחודי למלגזות. בשום פנים ואופן אסור להם להתיר לעובד לנהוג במלגזה מבלי שיש ברשותו רישיון מלגזה בתוקף. כמו כן, על בעלי המפעלים והמחסנים להקפיד שכל נהגי המלגזות עוברים השתלמויות שנתיות וקורסי רענון נהיגה על מלגזות, כמתחייב
על-פי התקנות החדשות של משרד התחבורה.


לסיכום, מלגזות הן כלי עבודה מרכזי וחיוני. אולם לצד התועלות הרבות של מלגזות ישנן גם סיכונים בטיחותיים רבים הכרוכים בעבודה עם מלגזות. לכן חשוב להקפיד על כל כללי הבטיחות בעבודה עם מלגזות חשמליות ורגילות, על נהיגה זהירה, על קיום הדרכות בטיחות תקופתיות ועל תקינותן המכאנית של המלגזות.