רוצים לקנות מלגזות במחירים משתלמים במיוחד, או לקבל פרטים נוספים? התקשרו עכשיו: 072-392-3187

בידיים נכונות - מלגזה יכולה להרים גם תביעה

למרות שהאסוציאציה הראשונה המתבקשת מפגיעה או הפגעות ממלגזה, היא כי מדובר בתאונת עבודה – הרי שלא פעם מדובר בתאונת מלגזה, ויש הבדל ניכר בין המקרים. ישנן לא מעט דרכים להפגע ממלגזה: יכול להיות מצב שבו עובר אורח, או אדם ההולך על הקרקע, נפגע ממלגזה, נדרס על-ידה או נפצע ממטען העשוי ליפול ממנה.

יכול להיות גם מצב שבו נהג המלגזה נפגע כתוצאה מהתנגשות בעצמים שונים, קירות וכד'. למרות שעל פי רוב מלגזה הינה כלי יציב – ישנם מקרים שבהם היא עשויה להתהפך. חשוב לזכור כי המיגון לנהג המלגזה הוא חלקי ביותר ואינו מספק במקרה של התהפכות. המלגזה מופעלת בדרך כלל בתוך מבנה סגור, למרות היותה כלי רכב מיוחד, ברמה המשפטית מדובר ברכב מנועי לכל דבר. עם זאת – מפעיל המלגזה אינו חייב ברשיון כזה או אחר על-מנת להשתמש בה. בהסתמך על תביעות מהעבר, נמצא כי למעלה מ-50% מהמקרים של תאונות מלגזה נגרמו כתוצאה מרשלנות, או תפעול לא מקצועי, של נהג המלגזה (או במקרה זה – מפעיל). כדי להפחית את הסכנות ואת הסיכויים לתאונה – מפעיל המלגזה חייב לשמור על כללי בטיחות ברורים וחשוב, דוגמת בדיקות בטיחות תקופתיות של הכלי, התמצאות בתפעול המלגזה ושליטה בה.

על מפעיל המלגזה חלה גם חובה להכיר את מגבלותיה (משקל העמסה, נגישות מוגבלת ועוד), וגם את סביבת העבודה שלו. ברור שמלגזה ועובדי על הקרקע אינם אמורים להיות סמוכים זה לזה בשעות עבודה. אך הרבה מאד פעמים סוג העבודה מחייבת מפגש שכזה. לכן חייב מפעיל המלגזה לבצע בדיקה מקדימה לפני תחילת עבודה. הבדיקה כוללת תקינות הכלי, סריקה של האיזור סביב המלגזה, ובדיקה של הסחורה ומשקלה בטרם העמסתה. במקרים של תאונה בה מעורבת מלגזה – קיימת בדרך כלל עילה לתביעת תאונת דרכים, ועורך דין מקצועי ידע במה להתמקד ועל מה להגיש אותה.